SEX

Det var just så många kronor jag tog med mig i plånboken. Jag hade inte sex enkronor utan en femma, och två femtioöringar. Jag tänkte lägga mina kronor i en bössa.  Bara för att få känna mig sådär... ja, hur känner ni er när ni tar era sparade pengar och ger till de rika? Det brukar kännas som att jag är äventyr i ballongstaden, ni vet den där staden där Kalle K. bor. Jag undrar vart skatten är gömd.
Skatt, är det just en skatt som de rika lägger pengarna vi skänker på tro? Bara för att vi ska få känna spänningen i örsnibbarna. Jag gömmer iallafall ingenting. Förutom en liten sak, känns onödigt att avslöja såhär på måndags kvisten.

Jordnötsskal, mer säger jag inte.


                                       

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0