KATTEN I NATTEN

Sömn, är det viktigt tro.
Jag vet inte, och jag har ingenstans att bo.
Mina drömmar sveper genom huvudet om natten.
Och på dagen blir de lika ogranna som katten.

Dikter gillar jag att skriva. Det är en av mina starka sidor, precis som det där med ideér. Jag är helt enkelt bara bra på det. Kan det bara helt naturligt.
En gång drömmde jag om ett foto. Fotot var av en kontakt som stack ut ur väggen. Jag blev helt fashinerad av den och brast ut i ett ljudligt garv som fick min mage att domna. Då kom katten in, ni vet en sådan där söt med pyttesmå tänder, en sådan katt. Den slickade på min näsa.

Det var den drömmen som jag fick inspiration  ifrån till denna dikt. Tänkte att ni borde veta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0